Něco špatně... aneb jak vidí ligu 2011 samotní závodníci
ZDRAVÍM VŠECHNY PŘÍZNIVCE A ODPŮRCE LIGY 2011,
PROTOŽE SE PO VYHLÁŠENÍ LIGY NA SEČI ROZHOŘELA DISKUZE NA TÉMA PRAVIDEL A LIGY 2011 V NÁVŠTĚVNÍ KNIZE, KTEROU NE KAŽDÝ NAVŠTĚVUJE PRAVIDELNĚ A PROTO JSOU NAKOPÍROVANÉ DOSAVADNÍ MYŠLENKY ZDE V ČLÁNKU (PRO PŘEHLEDNOST JE TO VLOŽENÉ OD PRVNÍHO PŘÍSPĚVKU OD VYHLÁŠENÍ PO SOUČASNOST).
CHTĚLA BYCH APELOVAT NA DALŠÍ TÝMY A SOUTĚŽÍCÍ, ABY V TÉTO OTÁZCE PŘISPÍVALI POUZE ZDE DO DISKUZE POD ČLÁNKEM, ABY TI ZE ŠTÁBU, KTEŘÍ MAJÍ ZÁJEM ZNÁT VÁŠ NÁZOR, KTERÝM NENÍ AŽ TAK LHOSTEJNÉ CO SI MYSLÍTE, SI MOHLI VŠE PŘEČÍST NAJEDNOU A TROCHU V KLIDU (A PŘÍPADNĚ I REAGOVAT).
DĚKUJI ZA SPOLUPRÁCI. ANDREA HROUZKOVÁ (můj názor k některým otázkám které byly položeny v diskuzi najdete v komentářích pod článkem)
PROSÍM OSLUŠNÉ PŘÍSPĚVKY NAD KTERÝMI SE DÁ DISKUTOVAT A NEJLÉPE PODEPSANÉ!
DISKUZE:
8.4.2011 (22:21) Petr Nevim co měla znamenat ta Seč! Opět to pokračuje ve stejném znění jako ročník 2010. Šlo by zveřejnit kolik družstev se přihlásilo do ligy Chrudimska? Ze setkání na seči se zdálo že jich moc není. Paní Stará z OSH nabádala, abychom měli připravené rozhodčí a nic!!! Když to shrnu, máme dodržovat pravidla ligy: Termín vyhlášení výsledků, termín vyhlášení nového ročníku, pravidla pro nový ročník?!, jak si vyhlašovatelé představují ligu, když sami nejsou schopni dodržet jen základní věci? O počtu soutěží a zápočtu bodů se asi bavit nebudem, takže na které soutěže se nejede? Loni se tento odečet zrušil jako zbytečný v soutěži žen, jen tak mimochodem!!! Prohlédněme si pravidla dalších okolních lig a inspirujme se, i přetlakový ventil se dá jak jsem si všiml řešit, a to nemluvím o košíku, toto nové pravidlo které nás přibližuje pravidlům požárního sportu v postupových kolech, ale oddaluje východočeské lize natož extralize, ne že bych měl ambice je běhat. Nevým proč by se nemohli používat koše upravené pokud mají klapu ať výklopnou nebo motýlek, bezpečnost to asi neovlivní!!! A k fotu v pravidlech chci vydět ten turbo koš co je tam nafocen a k němu certifikát!!! Už jsem to ho dal k diskusi dost tak se k tomu postavme čelem, pokud v Třemošnici vyrazíme do útoku tak pravidla akceptujeme a bude to zase jen debata o ničem!!!! A tak dejte návrhy ke schůzce vedoucích družstev nebo celých družstev, ale do zahájení ligy už moc času není. Na Seči bylo řečeno že máme jeden z nejstarších závodů v republice že bychom na to měli být hrdí, ano ani liga není špatná jen je potřeba dát pravidla která tento sport posunují dopředu aby přitáhl nové členy do sborů
Jara Tak na Seči se říkalo že schuze bude a to do čtrnácti dnu. Tak očekavam, že v patek by mohla bejt. Doufam že se k tomu bude stavět štáb čelem. Protože tahle napsany pravidla spiš vypadaji jako pár nápadů bez konkretni podoby. Což neni vlastnost, kterou bych od pravidel očekával.
Petr Tak to se ti omlouvám, tuhle pitomost jsem přehlédl. Teď už to nechápu vůbec, na jednu stranu to někdo chce co nejpřesněji přitáhnout k pravidlům požárního sportu a pak vymyslí takovou blbost. To je jasný že se nechám disknout než zničit mašinu, zadřenej motor je asi tak 70000,- Má štáb ligy na to aby ho někomu platil? To vypadá že nějaký úpravce motorů lobuje ne!?
Komentáře
Přehled komentářů
Chrudimská liga válí do pořádnejch sraček,taky je na čase!!!!!
Třemošnice
(Pavel Ďurišík, 3. 5. 2011 16:27)Přátelé, kamarádi, nevíte prosím vás jak je to s těmi pravidly? Minulý týden mi volal Radim Vašíček z Třemošnice. Má obrovský problém sehnat rozhodčí pro první ligovou soutěž. Svou účast jsem mu tedy přislíbil, i když teprve v pátek v noci přijedu z Maďarska. Žel bohu nevím, podle čeho danou soutěž rozhodovat, neboť jsem nikde nenašel konečnou verzi pravidel LPU Chrudim. Pokud je někdo máte, tak mi je pls pošlete na pavel.durisikzavináčseznam.cz Tuším, že se s nimi budu moci seznámit až těsně před soutěží, ale to mi opravdu vadí :(
Re: Třemošnice
(Jara, 5. 5. 2011 8:36)Myslím, že nejsi sám nikdo nevíme jak dopadla schůze se štábem nebo jestli vůbec nějaká byla. Všichni čekají, že se to možná v Morašicích dozví.
pravidla
(Milan Lukavice, 20. 4. 2011 21:39)
Doplnil jsem text mého návrhu o myšlenky co vyplynuly z diskuze níže a přihodil jsem do toho i současné vyhlašovatele.
Možná že takhle by se to mohlo prosadit pokud se to zalíbí i ostatním. Je škoda že nás tu nediskutuje víc. http://www.edisk.cz/stahni/98397/navrh.doc_26KB.html
pravidla
(Milan Lukavice, 18. 4. 2011 17:16)
Ahoj všem,
jsem rád že diskuze se trochu rozjela:).
-to Peťan :vyhlašovatelé určitě souhlasit nebudou,to je jasný.
Pokud by se ovšem našel dostatečný počet pořadatelů soutěží, kterým by toto vyhovovalo více než stávající pravidla, a chtěli by se do toho pustit, nebyl by asi problém navrhnout stávajícím vyhlašovatelům spolupráci. Nechal bych jim ovšem jen jednu povinnost a to udělat vyhlášení do měsíce po poslední soutěži. Jinak by to myslím šlo i bez nich.
-to Pekis :odvolávání na pravidla PS byl můj jasnej úmysl právě kvůli tomu že v nich nejsou žádné technické podmínky.
cituji z odstavce nářadí pro požární útok: "sací koš 110mm s funkčním zpětným ventilem" a z odstavce nářadí: "na motorových stříkačkách nesmí být prováděny žádné úpravy odporující bezpečnosti práce".
Klapka mi na koši funguje a naše PS12 chodí jako vítr. Na postupovkách nemám problém tak proč bych ho měl mít na lize. Zrovna letos mám i nevytahaný hadice takže jsem v klidu, jinak ta plochá šíře dá doplnit,je to otázka dohody. Je ale potřeba těch "dodatků" tam mít co nejmíň ,protože čím víc jich tam bude, tím větší zmatek v to budou rozhodčí mít.
Re: pravidla
(pekis, 18. 4. 2011 22:14)
Tak at se bavime konkretne: Pokud budeme tenhle dokument povazovat za platny pravidla: http://www.dh.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=278:smernice-hasicskych-soutezi&catid=52:smrnice-a-pravidla&Itemid=72
Pak v Pravidle 48 (Naradi) je napsany: "Nářadí používané ve všech disciplínách požárního sportu musí hmotností, rozměry a provedením odpovídat pravidlům požárního sportu. Přenosné hasicí přístroje, žebříky a nářadí používané v disciplíně požární útok, musí vyhovovat také platným právním předpisům 8), technickým normám nebo technickým podmínkám vydaným MV-generálním ředitelstvím HZS ČR v Katalogu technických podmínek HZS ČR 9)... "
A co si predstavit pod cislem 8 a 9? "8) § 5 odst. 1 písm. a) a 24 odst. 2 zákona o požární ochraně.
§ 8 odst. 1, 3 a 5 vyhlášky č. 247/2001 Sb., ve znění vyhlášky č. 226/2005 Sb.
Zákon č. 22/1997 Sb., o technických požadavcích na výrobky a o změně a doplnění některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů.
Vyhláška č. 255/ 1999 Sb., o technických podmínkách věcných prostředků požární ochrany, ve znění pozděj-ších předpisů.
9) Pokyn generálního ředitele HZS ČR a náměstka ministra vnitra č. 8/2006, o vydávání technických podmínek pro vybranou požární techniku a vybrané věcné prostředky požární ochrany.
"
Re: Re: pravidla
(Petr, 19. 4. 2011 10:31)
Ahoj přátelé, kamarádi, hasiči,
neodolal jsem a též se přidám k této diskuzi. Jak názory Milana, tak pekise mají své opodstatnění. Minimalistické pojetí pravidel od Milana má své kouzlo, ale jak správně poukazuje pekis, pravidla požárního sportu a související legislativa jsou dosti striktní v otázce používaného nářadí. Dle mého názoru by kompromis mezi minimalistickými pravidly Ligy s odkazem na pravidla PS a pravidly PS se všemi striktními omezeními byl ideálním řešením. Vyhotovit pravidla Ligy nikoliv odkazující na pravidla PS, ale vycházející z nich se zohledněním požadavků na zkvalitnění soutěže, odstraněním restriktivních ustanovení a volbou extenzivního pojetí pro vymezení používaného nářadí.
Pravidla Ligy nemusí být krátka, nemusí být aní dlouhá, ale měla by být jasná a srozumitelná, bohužel o těch současných nelze říci ani jedno. Současná pravidla jsou v mnoha pasážích více než nejasná a mnohdy si i odporují. Nevím, kdo je autorem a iniciátorem současných pravidel, ale obsahová stránka je značně nedostačující a vzhledově spíše připomínají zápisky od piva, nežli pravidla tak zásadního počinu jakým je Liga.
Přeji hezký den.
Petr
Re: Re: pravidla
(Milan Lukavice, 19. 4. 2011 18:56)
Takj jsem si letmo pročetl ty paragrafy co jsi uvedl a nic zásadního jsem tam nenašel. Tady jsou nějaké technické podmínky co jsem našel,řeší se v nich koš a spojky. http://aplikace.mvcr.cz/archiv2008/hasici/izs/technicke_podminky/index.html
Co se týče koše, když se najde prudič co bude chtít měřit jestli propustí koš 2 deci za minutu bude asi potřeba o jeho hlavu vyzkoušet jestli bude funkční i po pádu ze dvou metrů:) jenom nevím kde seženu na závodech chladící komoru.
Z povšimnutí stojí určitě poslední věta, podle ní totiž máme všichni vyhovující koše. Nebo se mýlím?
pr
(Milan Lukavice, 16. 4. 2011 16:36)
Ahoj všem příznivcům požárního sportu. Myšlenka převzít ligu do svých rukou už byla na schůzích zástupců družstev kdysi zmíněna. Pročetl jsem propozice nějakých lig co se v ČR pořádají, přidal pár svých myšlenek a sesmolil text,který by možná mohl ukončit neustálý boj ohledně pravidel ligy. Je to psané tak aby to bylo především stručné a jasné.
Upozorňuji všechny že NEZAKLÁDÁM LIGU, nýbrž jen předkládám text k zamyšlení. Samozřejmě by jsme pro to museli něco udělat, ale zase tak moc by to myslím nebylo. Pokud by se vám tento text zamlouval, nebude asi problém dát hlavy dohromady a realizovat. Tak hurá do diskuse.
http://www.edisk.cz/stahni/94682/navrh.doc_23KB.html
Re: pr
(Peťan, Výsonín, 17. 4. 2011 20:36)Myslíme si, že by to bylo lepší. Pravidla stručná a jednoduchá bez řešení blbostí jako jsou různé drobné úpravy nářadí. Nářadí používá každý své a tak si za něj nese plnou zodpovědnost. Jen si myslím, že současní vyhlašovatelé stímto návrhem nebudou souhlasit. Tak v případě zájmu soutěžních družstev o změnu, nezbude nic jiného než si založit ligu jinou.
Re: pr
(Peťan, Výsonín, 17. 4. 2011 20:37)Myslíme si, že by to bylo lepší. Pravidla stručná a jednoduchá bez řešení blbostí jako jsou různé drobné úpravy nářadí. Nářadí používá každý své a tak si za něj nese plnou zodpovědnost. Jen si myslím, že současní vyhlašovatelé stímto návrhem nebudou souhlasit. Tak v případě zájmu soutěžních družstev o změnu, nezbude nic jiného než si založit ligu jinou.
Re: pr
(Terka SDH Lukavice, 18. 4. 2011 0:21)Teda Mílo, šikulka!!! Tohle jestli se Vám podaří prosadit, tak do tý ligy klidně letos půjdu :o))) Ne, to byl vtip. Myslím, že stačilo ;o)
Re: pr
(pekis, 18. 4. 2011 8:56)Napad mas dobrej, ty pravidla uz tak moc ne. Nemam rad to neustaly odvolavani se na pravidla PS. Bud podle nich pojedeme bez vyjimky, nebo budeme mit svoje. Sami si musime rozmyslet, jestli chceme behat na certifikovanou neupravenou masinu a s kosem, kterej sice normu nesplnuje, ale ma certifikat (nechci ani radsi vedet, jak je to mozny). Lepsi variantou je mit svoje pravidla, protoze i v ofic PS je spousta nejednoznacnosti. Na druhou stranu pokud v tech pravidlech bude plosna sire hadice B 113 mm, pak bych hadici, ktera ma 112 mm nepustil (ale pokud si do pravidel dame, ze staci 110 mm, pak nevidim problem).
Re: pr
(Jara, 18. 4. 2011 10:02)No tak pravidla jsou psaná pěkně ale je tam hromada věcí co se mě osobně nelíbí. Spíš by to bylo na osobní povídání než takhle v diskuzi.
Re: Re: pr
(Milan Lukavice, 18. 4. 2011 20:32)Kdyžtak písni na milan.bleha zavinac seznam.cz ,jsem zavědavej na každej názor
tak postupně
(Andrea (SDH Štěpánov), 15. 4. 2011 0:17)
ahoj takže budu se snažit odpovědět na některé otevřené otázky, které jsem z diskuze vyčetla.
- to že se nedodržely termíny, které by se měly dodržet s tím souhlasím
- to peťan - pokud chceš dělat požární sport, tak prostě musíš běhat podle pravidel požárního sportu, pokud nechceš, alespoň vidíš že je možnost jiné volby a chtěla bych dodat, že všechny ostatní "tzv. vylepšovací dodatky" které v pravidlech ligy jsou, vznikly na popud závodníků a ne jen štábu, to že vždy probíhala před vydáním pravidel ligy schůzka ligových týmů a letos tomu tak nebylo je věc druhá a zrovna ta negativní
- souhlasím s Milanem, že by se pravidla obešla bez zbytečných dodatků, ale to bychom si prostě potom museli sami šáhnout do svědomí, kdo ty pravidla požárního sportu známe dokonale, já se přiznám, že i po dvou prozkoušení na rozhodčího PS si nejsem jistá ve všech věcech a jak je vidět dle posledních vydaných dodatků k pravidlům to ani na ústředí nemají ani tak jednozančné ;-)
- a to že: http://www.oshchrudim.wz.cz/rozhodci.htm v tomto seznamu najdete pouze pár jedinců kteří běhají ligu taky o něčem svědčí. To taky na obhajobu toho, že tady apelujete pořád na štáb ligy (který převážně zabezpečuje to mávání na soutěžích, neboď všichni ostatní závodí :-/), ale do vlastních řad se nikdo nepodívá, že kolikrát ani nevíme kolik má mít hadice průměr nebo argumentujete některé věci, že prostě to není v pravidlech přesně zakázané tak s tím mohu běžet, chápu, že všichni si chtějí věci vylepšit a zdokonalit a každý budeme hledat skulinku v pravidlech pokud zjistíme, že je to s tím lepší a rychlejší, ale potom se nedivme, že máme tolik dodatků pravidel, které se spíše než pravidlům PS podobají směstce pravidel bez určité myšlenky ;)
- k otázce počítání a nepočítání závodů, nevím jestli moje prvotní myšlenka, s kterou toto pravidlo vzniklo byla správně pochopena. Já jsem na schůzce štábu ligy obhajovala to, co jsem od mnohých z vás slyšela a to, že soutěží je hodně a některé neodpovídají tomu, co by měla ligová soutěž mít. Na to téma jsem tedy chtěla zrušení alespoň dvou soutěží, nebo udělání nějakých pravidel, které umožnují ligu pořádat, či vyřadit z ligy, hledalo se východisko z toho, že letošní soutěže se přeci nemohou některé vyřadit, protože už byly v tu dobu schválené a navíc není podle čeho hodnotit (něco na co narážel i Milan) a tak jediným řešením bylo nepočítání dvou soutěží - mělo to znamenat, že pokud se mi daný závod nelíbí, nebo se mi prostě na něj neche jet, tak nejedu a je pouze na týmu, jestli se rozhodne tohoto pravidla využít, k tomu, že se opravdu lig. závodu ani nezúčastní a nebo jestli zkazil první dva závody, tak teď už se prostě bude muset snažit protože vlastně může začít s novým štítem (měla to být jakási pomoct těm týmům, kterým se prostě nechce jezdit tam, kde se jim nelíbí a nebo nedají tým do kupy) to že to pro vás bude bráno jako negativní mě ani nenapadlo a pokud by to byla jenom moje zhovadilá myšlenka, tak ať se klidně zruší, ale pak nechoďte brčet, s tím co to bylo za hroznou soutěž, že jste na ní nemohli udělat výsledek.
- to Durďa, my už jsme se o tom bavili, ale jak vidíš tak ani po vydání dodatků není vše jasné, to že se školení rozhodčích má uskutečnit takto ani nevím :-/ pokud s tím půjde něco udělat tak se pokusím
- seznam přihlášených mi pan Šulc slíbil poslat tak uvidíme co z toho bude
- na závěr řečnická otázka a doufám, že mi na ní odpoví hlavně ti, kteří se dožadují schůzky: kolik z vás otravovalo Bohouše Š. ml. nebo Fandu R. osobně s tím, kdy bude schůzka?
- ohledně toho všeho budu pana Šulce zítra otravovat, aby k tomuto zaujmuli jako vyhlašovatelé nějaké stanovisko a poté budete informováni na Vámi uvedené adresy.
SPORTU ZDAR A TOMU HASIČKÉMU DVAKRÁT:)
liga
(olin, 9. 5. 2011 22:03)